Disaster Recovery as a Service (DRaaS) Kompleksowa usługa wykorzystująca narzędzia automatyzujące proces Disaster Recovery, chmurę prywatną i suwerenne centra danych. Czym jest usługa Disaster Recovery as a Service? Usługa Disaster Recovery as a Service (DRaaS) pozwala na szybkie tworzenie bezpiecznych środowisk zapasowych opartych o rozwiązanie wirtualizacyjne VMware. Usługa polega na automatycznym replikowaniu danych z centrum podstawowego do chmury utrzymywanej w centrach danych wykorzystywanych przez Beyond Solutions, według ustalonego RPO (Recovery Point Objective). W przypadku awarii środowiska podstawowego, chmurowe środowisko zapasowe przejmuje funkcjonalności środowiska podstawowego w określonym czasie (RTO – Recovery Time Objective). DRaaS od Beyond Solutions - poznaj korzyści DRaaS dedykowany dla środowisk VMwareSprawdzona usługa DRaaS szyta pod potrzeby firm korzystających z technologii wirtualizacyjnych VMware od certyfikowanego dostawcy. Ciągłość biznesowaNarzędzie, które gwarantuje w szybki i łatwy sposób utrzymanie ciągłości działania kluczowych systemów utrzymywanych w chmurze. Bezpieczna lokalizacjaBezpieczeństwo fizyczne i infrastrukturalne lokalizacji zapasowej jest krytyczne, by spełnić standardy DR. Obiekty data centers wykorzystywane przez Beyond Solutions są jednymi z najbezpieczniejszych centrów danych w Polsce i UE (certyfikacja ANSI/TIA-942 Rated 4 i norma EN 50600 Klasa 4). Oszczędność kosztówUruchomienie DRaaS pozwala uniknąć inwestycji we własną infrastrukturę środowiska zapasowego. DraaS to sposób przejścia z modelu CAPEX na OPEX. Szybkie uruchomienieUruchomienie usługi bezpośrednio z poziomu panelu VMware Cloud Director i szybkie podpisanie kontraktu z Beyond Solutions. Łatwość korzystania i transparentne zarządzanieIntuicyjny panel VMware Cloud Director umożliwia łatwe zarządzanie usługą przez klienta. Gwarantuje łatwe przełączenie do centrum zapasowego w przypadku awarii oraz powrót do ośrodka podstawowego. Certyfikowany dostawca chmury VMwareUsługa jest utrzymywana przez certyfikowanego partnera VMware, który posiada dedykowany zespół inżynierów odpowiedzialnych za utrzymanie i wsparcie. Lokalny support 24/7/365Zapewniamy wsparcie techniczne certyfikowanych architektów i administratorów IT oraz zespołu Service Desk w modelu 24/7/365. Jak działa usługa DRaaS od Beyond Solutions?1Wybór parametrów replikacji: maksymalna liczba snapshotów, RPO, RTO oraz pozostałych wymagań biznesowo-funkcjonalnych istotnych z punktu widzenia procedur Disaster Recovery klienta.2Przygotowanie zasobów pod środowisko zapasowe na bazie konsultacji pomiędzy zespołami technicznymi klienta z ekspertami Beyond Solutions z zespołów Network i Wirtualizacji.3Uruchomienie usługi DRaaS jako środowiska zapasowego w trybie stand-by. W tym przypadku wykonywana jest ciągła replikacja danych ze środowiska podstawowego do Beyond Solutions – wykorzystywana jest jedynie przestrzeń storage na potrzeby replikacji. Moc obliczeniowa (wirtualne maszyny) nie jest uruchomiona, ale zasoby na jej potrzeby są zarezerwowane.4Failover, czyli przełączenie ma miejsce w przypadku wystąpienia problemu w ośrodku podstawowym lub testów DRP. W tym trybie klient korzysta z przestrzeni storage oraz z mocy obliczeniowej. Przełączenie na środowisko zapasowe (failover) może być zainicjowane ręcznie (przez klienta lub przez zespół Beyond Solutions na zlecenie klienta) w dowolnym momencie. W ramach usługi możliwe jest też zbudowanie architektury sieciowej umożliwiającej automatyczne przełączanie się na zasoby zapasowe DR w przypadku niedostępności podstawowego ośrodka. Maszyny w środowisku zapasowym uruchamiają się w takiej sytuacji automatycznie.5Decyzja o powrocie na środowisko produkcyjne i przywróceniu trybu stand-by na środowisko zapasowym leży po stronie klienta. Architektura usługi Disaster Recovery as a Service W zależności od stanu obecnego i potrzeb klienta usługa jest dostępna w 2 wariantach: z wykorzystaniem dwóch centrów danych wykorzystywanych przez Beyond Solutions, które są połączone prywatnym ringiem światłowodowym – jeden jako ośrodek podstawowy, drugi jako zapasowy; z wykorzystaniem obecnego środowiska podstawowego zlokalizowanego w siedzibie firmy klienta lub innym centrum danych oraz zasobów utrzymywanych przez Beyond Solutions jako ośrodka zapasowego. DRaaS a wymagania NIS2 i DORA W jaki sposób wykorzystanie DRaaS od Beyond Solutions wspiera organizacje w spełnieniu wymagań dyrektywy NIS2, rozporządzenia DORA oraz znowelizowanej ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa? Zarządzanie incydentami i ciągłością działania Źródło wymagania: NIS2, rozdział IV, art. 21, par. 2 DORA, rozdział II, art. 8, 10, 11 Kompetencja Beyond Solutions: Usługa DRaaS (Disaster Recovery as a Service) zabezpiecza kluczowe dane i procesy biznesowe klienta minimalizując ryzyko przestoju, niedostępności lub utraty danych w przypadku wystąpienia incydentów. Zapasowe środowisko zapewnia klientowi możliwość szybkiego odtworzenia krytycznych zasobów w przypadku ataku zewnętrznego lub awarii podstawowego ośrodka przetwarzania danych. Polecane usługi Disaster Recovery Center as a Service Najwyższy standard bezpieczeństwa dla Twojej zapasowej infrastruktury. Zapewnij swojej firmie ciągłość biznesową. Poznaj usługę Chmura VMware Bezpieczeństwo i skalowalność dla Twojego biznesu. Skorzystaj z dostępu do kompletnych i najbardziej zaawansowanych technologii VMware Cloud. Poznaj usługę Kolokacja Bezpieczne i niskoemisyjne usługi kolokacyjne w kilku wariantach dostosowane do potrzeb biznesowych. Poznaj usługę Managed Azure Stałe wsparcie eksperckie dla środowiska Microsoft Azure - projektowanie, wdrażanie, monitorowanie i zarządzanie. Poznaj usługę Skontaktuj się z nami