Strona główna Newsy Aktualności Black Friday wyzwaniem dla e-commerce. Czy Twój sklep jest gotowy? Black Friday wyzwaniem dla e-commerce. Czy Twój sklep jest gotowy? Informujemy, że 30 kwietnia 2025 roku dokonany został podział spółki Beyond.pl, w ramach którego ze struktur Beyond.pl wydzielono i przeniesiono na spółkę Beyond Solutions część majątku Beyond.pl związanego z m.in. świadczeniem usług infrastrukturalnych (IaaS, chmury i kolokacji detalicznej) oraz usług zarządzanych (Managed Services). Dotychczasowe umowy oraz zobowiązania Beyond.pl wobec klientów i partnerów pozostały w mocy i są aktualnie realizowane przez Beyond Solutions na niezmienionych warunkach. 18 listopada 2014 „Black Friday” to wyrastająca z Stanów Zjednoczonych i przypadająca na piątek po Święcie Dziękczynienia tradycyjna obniżka cen. Od kilku lat towarzysz jej „Cyber Monday” – w poniedziałek po Black Friday swoje ceny obniżają e-sklepy. Efekty w postaci obrotów handlowych związanych z tymi wydarzeniami są godne szacunku. CyberMonday Tylko w US CyberMonday 2013 zaprocentował 16% wzrostem sprzedaży rok do roku i przychodami na łączną kwotę 2,29 mld dolarów. Niestety, do tej miliardowej beczki miodu musimy dorzucić łyżkę dziegciu – w Polsce promocje związane z wyprzedażowym weekendem nie wywołują jeszcze boomu sprzedaży. W Czarny Piątek 2013 polscy e-konsumenci wykonali zaledwie 3,26 proc. wszystkich wizyt w sieci wykonanych na stronach e-sklepów w listopadzie przy średniej dziennej dla całego listopada na poziomie 3,33 proc.Ale należy liczyć się z tym że podobnie jak inne trendy I ten zagości u nas. Nie można też nie doceniać przyzwyczajeń konsumentów zagranicznych – chcąc sprzedawać poza granice naszego kraju należy założyć, konsumenci oczekują tego typu ofert. Odpowiednia infrastruktura IT Cóż w tym złego? Nic, jeśli tylko zapewnimy sobie infrastrukturę, której nagły wzrost zainteresowanie nie zagrozi i która będzie w stanie obsłużyć zmasowane wejścia klientów. „Black Friday”, „TVN Efekt”, „Wykop efekt” – jak zwał tak zwał, przyczyny tsunami zainteresowania naszą witryną mogą być różne, ważne by ta popularność nas „nie zabiła” i by klient nie zobaczył komunikatu „503 – Service Unavailble”. Cóż on oznacza? „Usługa niedostępna – serwer nie jest w stanie w danej chwili zrealizować zapytania klienta ze względu na przeciążenie”. Komunikat taki pojawia się w chwilach gdy serwer utrzymujący naszą witrynę nie ma dość mocy obliczeniowej by obsłużyć ogrom zapytań. Łatwo powiedzieć „Można przewiedzieć jak będzie wyglądało zainteresowanie i zwiększyć moc obliczeniową serwera?”. Czy aby? Skalowalna infrastruktura w chmurze obliczeniowej Estymacja ma zawsze to do siebie, że jest zbyt mała lub zbyt duża. A to oznacza albo zbyt małą moc obliczeniową i brak dostępności albo zbyt dużą moc i płacenie za zasoby, których nie wykorzystujemy. Jest jednak trzecie wyjście – skalowalna infrastruktura w chmurze obliczeniowej. Na czym polega jej zaleta? Dzięki funkcji dynamicznego dopasowania chmura obliczeniowa dopasowuje się do rzeczywistego wykorzystania infrastruktury i skaluje moc obliczeniową serwera w górę i w dół. W efekcie nasza witryna nie tyko jest gotowa obsłużyć zmasowany atak klientów żądnych promocji ale i optymalizować koszty zniżając moc procesora np. w czasie nocy, gdy użytkownicy nie odwiedzają naszego sklepu. Możliwość rezygnacji z konieczności obarczonego błędem estymowania zasobów dla e-handlu czy gotowość na nagły wzrost zainteresowania to tylko jedne z wielu zalet chmury obliczeniowej. Warto je wziąć pod uwagę wybierając model IT dla swojej firmy. Zobacz też... 25 lutego 2025 Publikujemy raport “Zapewnienie ciągłości działania procesów biznesowych. Edycja 2025.” 23 lipca 2024 Zostaliśmy partnerem Google 12 kwietnia 2024 Gościliśmy i wsparliśmy merytorycznie Poznań Security Meetup