Monitoring zdarzeń bezpieczeństwa

Wykrywanie, raportowanie i blokowanie nieautoryzowanych działań w systemach IT w trybie 24/7.

Umów konsultację

Czym jest usługa monitoringu zdarzeń bezpieczeństwa?

Monitoring Zdarzeń Bezpieczeństwa to usługa całodobowego monitoringu zdarzeń bezpieczeństwa polegająca na automatycznej analizie zdarzeń typu security w czasie rzeczywistym w celu wykrywania, raportowania i blokowania nieautoryzowanych działań w systemach.   

Jest świadczona przez dedykowany zespół specjalistów Beyond Solutions z wykorzystaniem systemu klasy SIEM/XDR. 

Monitoringiem może być objęte całe środowisko IT firmy lub jej część. W przypadku odnotowania awarii nasi specjaliści, w zależności od wybranego wariantu usługi, informują o incydencie klienta lub sklasyfikują, zarejestrują i przekażą informację do klienta w ustalonej formie.

Usługa monitoringu może być łączona z zaawansowanymi usługami zarządzania (sieci, systemu operacyjnego czy bazy danych), w ramach których zapewniamy diagnozowanie i rozwiązywania incydentów.

Monitoring zdarzeń bezpieczeństwa – poznaj korzyści

Poprawa bezpieczeństwa i stabilności środowiska IT

Bezpieczeństwo biznesu jest podnoszone poprzez automatyczną klasyfikacje zdarzeń lub też, często pozornie niepowiązanym ciągu zdarzeń, w oparciu o zdefiniowane w systemie reguły.

Redukcja kosztów

Zakup i utrzymanie własnego systemu monitoringu jest kosztowniejsze niż korzystanie z narzędzi udostępnionych jako usługa. Outsourcing procesu monitoringu zdarzeń bezpieczeństwa do Beyond Solutions obniża także koszty związane z nieobecnościami, urlopami, rekrutacją i szkoleniami własnego zespołu.

Natychmiastowa i adekwatna reakcja na incydenty bezpieczeństwa

W przypadku wystąpienia zdarzeń bezpieczeństwa dedykowany zespół Beyond Solutions identyfikuje i adekwatnie reaguje angażując tylko najpotrzebniejsze zasoby.

Skalowalność i przewidywalność kosztowa

Cena usługi i jej zakres jest ustalona w kontrakcie, podobnie jak warunki i odpowiedzialność zespołów. To gwarantuje przewidywalność i przejrzystość kosztów w firmowym budżecie IT.

Bogaty zakres monitorowanych źródeł

Wybór zakresu monitorowanych źródeł należy do klienta – od prostych (Linux/Windows OS), po bardzo zaawansowane (Active Directory, M365, systemy ERP, CRM).

Elastyczny model świadczenia usługi

Monitoring zdarzeń bezpieczeństwajest realizowany w różnych wariantach: monitoring z przekazywaniem alertów, monitoring z obsługą alertów przez analityków pierwszej linii (L1) oraz monitoring z pełną obsługą alertów (z głębszą analizą w wypadku podejrzanego zachowania) z ustalonym SLA.

Zakres monitoringu zdarzeń bezpieczeństwa

  • Całodobowy automatyczny monitoring zdarzeń bezpieczeństwa dla wybranych źródeł infrastruktury klienta;
  • Dedykowany klientowi system SIEM/XDR (Security Information and Event Management and Extended Response) do centralnego zbierania zdarzeń bezpieczeństwa z wytypowanych w usłudze źródeł umiejscowiony w środowisku klienta lub w zewnętrznych lokalizacjach, np. partnerów klienta;
  • Automatyczne wykrywanie i klasyfikacja zdarzeń bezpieczeństwa w oparciu o zdefiniowane reguły korelacyjne;
  • Automatyczna reakcja (powiadomienie, blokowanie itp.) na zdarzenie przez system SIEM/XDR;
  • Reakcja na incydent bezpieczeństwa wg zdefiniowanego planu reakcji;
  • Opcjonalne wsparcie i konsulting realizowany przez zespół ekspertów IT Security Beyond Solutions. 

 Monitoring zdarzeń bezpieczeństwa a wymagania NIS2 i DORA

W jaki sposób wykorzystanie usługi Monitoringu Zdarzeń Bezpieczeństwa od Beyond Solutions wspiera organizacje w spełnieniu wymagań dyrektywy NIS2, rozporządzenia DORA oraz znowelizowanej ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa? 

Źródło wymagania:

  • NIS2, rozdział IV, art. 21, par. 2
  • DORA, rozdział II, art. 5, par. 2, 9 
  • DORA, rozdział II, art. 8, 9, 10, 15, 16 

Kompetencje Beyond Solutions:

Usługa Monitoringu Zdarzeń Bezpieczeństwa wspiera w procesie rejestrowania, identyfikacji oraz kwalifikacji incydentów dotyczących podejrzanych zdarzeń bezpieczeństwa. 

Usługa zapewnia stały monitoring podatności w środowisku (24/7) oraz natychmiastową i adekwatną reakcję na incydenty zgodnie z polityką i zasadami ustalonymi z klientem. 

Źródło wymagania:

  • DORA, rozdział II, art. 7, par. 2 

Kompetencje Beyond Solutions:

Usługa Monitoringu Zdarzeń Bezpieczeństwa pomaga w rejestrowaniu, identyfikacji oraz kwalifikacji incydentów dotyczących podejrzanych zdarzeń bezpieczeństwa. 

Usługa zapewnia stały monitoring podatności w środowisku (24/7) oraz natychmiastową i adekwatną reakcję na incydenty zgodnie z polityką i zasadami ustalonymi z klientem. 

Dlaczego wybrać monitoring zdarzeń bezpieczeństwa w Beyond Solutions?

Profesjonalny zespół specjalistów

Kompetencje zespołów Beyond Solutions świadczących usługi z portfolio Managed Services są potwierdzone licznymi statusami partnerskimi i certyfikatami.

priorytety dla firmy | ikona

Doświadczenie w projektach Managed Services

Mamy bogate doświadczenie w świadczeniu usług zarządzanych (Managed Services) dla wielu branż. Wspieramy firmy w utrzymywaniu złożonych, hybrydowych środowisk IT na wszystkich krytycznych warstwach: sprzętu, wirtualizacji, systemów i sieci.

Dostęp do profesjonalnych usług komplementarnych

W każdym momencie trwania współpracy można zwiększyć zakres współpracy o usługi z obszaru Managed Services, m.in. o backup (w tym BaaS), czy Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Dodatkowo, oferujemy kompleksowe usługi z zakresu utrzymania infrastruktury IT – kolokację w certyfikowanych centrach danych, chmurę (prywatną, publiczną, suwerenną, multi-cloud) oraz usługi hybrydowe łączące wymienione modele.

ograniczenie śladu węglowego

Wspieramy ograniczanie śladu węglowego zasobów IT

Beyond Solutions podejmuje aktywne działania wspierające redukcję emisji CO2 generowanych przez zasoby IT naszych klientów. Korzystamy z usług centrów danych zasilanych w 100% energią ze źródeł odnawialnych i charakteryzujących się wysoką efektywnością energetyczną (PUE 1.2).

Najwyżej jakości technologie i narzędzia

Beyond Solutions współpracuje z branżowymi liderami, takimi jak Intel, HPE, Dell Technologies, Microsoft, VMware by Broadcom, Veeam, Megaport, Cisco, Fortigate, Juniper. Świadczymy usługi wykorzystując rozwiązania sprawdzonych i najlepszych w swojej klasie dostawców.

Usługi, które mogą Cię zainteresować

Managed Network

Nowoczesne usługi monitoringu i zarządzania siecią świadczone przez ekspertów Beyond Solutions w trybie 24/7.

Poznaj usługę
Administracja IT

Monitoring systemów i usług

Pełna kontrola nad firmowym środowiskiem IT, by sprawnie i szybko usuwać awarie.

Poznaj usługę
Disaster recovery center | Beyond.pl

Usługi backup

Uruchom usługi gwarantujące ciągłość działania organizacji i zabezpieczające przed utratą kluczowych dla biznesu danych.

Poznaj usługę
VMware cloud | Beyond.pl

Managed OS

Popraw jakość i stabilność swoich systemów operacyjnych. Skorzystaj z kompleksowej opieki naszych ekspertów nad systemami Linux i Windows.

Poznaj usługę

Skontaktuj się z nami