IT monitoring

Monitoring systemów i usług

Pełna kontrola nad firmowym środowiskiem IT, by sprawnie i szybko usuwać awarie. Wybierz całodobowy monitoring IT w Beyond Solutions.

Umów konsultację

Czym jest usługa monitoringu systemów i usług?

Firmowe środowiska IT są strukturami coraz bardziej złożonymi i rozproszonymi. Im bardziej rozbudowana infrastruktura IT, tym ryzyko pojawienia się awarii znacząco wzrasta. Można wręcz założyć, że wystąpienie awarii to kwestia czasu. W takiej sytuacji konieczne jest obserwowanie firmowego środowiska IT w trybie ciągłym, aby incydenty były szybko wykrywane. Wczesne reagowanie na odchylenia stanowi najskuteczniejszą metodę zapewnienia ciągłości biznesowej i uniknięcia kosztowych przerw w dostępie do zasobów firmy.

Monitoring systemów i usług to usługa monitoringu firmowego środowiska realizowana w trybie 24/7 przez dedykowany zespół specjalistów Beyond Solutions.

Usługi Beyond Solutions (kliknij aby powiększyć)

Monitoringiem może być objęte całe środowisko IT firmy lub jej część. W przypadku odnotowania awarii nasi specjaliści, w zależności od wybranego wariantu usługi, informują o incydencie klienta lub sklasyfikują, zarejestrują i przekażą informację do klienta w ustalonej formie.

Usługa monitoringu może być łączona z zaawansowanymi usługami zarządzania (sieci, systemu operacyjnego czy bazy danych), w ramach których zapewniamy diagnozowanie i rozwiązywania incydentów.

 

Monitoring systemów i usług – poznaj korzyści z uruchomienia usługi

Poprawa stabilności firmowego środowiska IT

Dostępność środowiska IT zostaje poprawiona, dzięki szybkiej, gwarantowanej SLA reakcją zespołu Beyond Solutions. Sprawne wykrycie awarii minimalizuje ryzyko długotrwałej utraty ciągłości biznesowej i potencjalnych strat, zarówno finansowych, jak i wizerunkowych.

Pełna kontrola w trybie 24/7

Monitoring firmowego środowiska IT jest niezależny od trybu pracy, urlopów czy dostępności kompetencji w wewnętrznych zespołach IT. Outsourcing usługi pozwala na obserwację infrastruktury IT w trybie ciągłym przez 365 dni w roku.

Natychmiastowa i adekwatna reakcja na awarie

W przypadku wystąpienia awarii, zespół Beyond Solutions identyfikuje i przyporządkowuje zdarzenie do strategicznych i odpowiedzialnych za dany obszar osób, angażując tylko najpotrzebniejsze zasoby.

Elastyczny zakres usługi

Wybór zakresu monitorowanej infrastruktury IT należy do klienta – od urządzeń prostych (edge router, simple switch, basic service, basic website), średnio-złożonych (router, switch, webserver, virtual server, storage), po środowiska złożone (central hub, core switch czy system Linux/Windows).

Skalowalność i przewidywalność kosztowa

Cena usługi i jej zakres jest ustalona w kontrakcie, podobnie jak warunki SLA i kary umowne. To gwarantuje przewidywalność i przejrzystość kosztów w firmowym budżecie IT.

Usługa wariantowa

Oferujemy monitoring z powiadomieniami (na zdefiniowane przez Klienta adresy e-mail) lub opcję szerszą - powiadomienia z obsługą alertów (wsparcie w zakresie m.in. filtrowania i priorytetyzacji zdarzeń, przygotowania zgłoszeń incydentów oraz telefonicznego informowania o zdarzeniach).

Minimalizacja kosztów wewnętrznych

Koszty pracodawcy związane z nieobecnościami, urlopami, rekrutacją i szkoleniami zespołu monitoringu są ponoszone przez Beyond Solutions.

Local support | Beyond.pl

Odciążenie wewnętrznych zespołów administracji IT

Przekazanie monitoringu sytemu i usług IT do Beyond Solutions pozwala na przesunięcie wewnętrznych zespół IT do realizacji projektów o strategicznym charakterze.

Zakres monitoringu systemów i usług

  • Zdalny monitoring środowiska IT na różnych warstwach, takich jak: system operacyjny, baza danych, sieć czy infrastruktura techniczna;
  • Obsługa w trybie 24×7 świadczona przez wyspecjalizowany zespół Beyond Solutions;
  • System monitoringu wraz z konfiguracją i utrzymaniem (współdzielony lub stand-alone);
  • Comiesięczny raport incydentów, wydajności i dostępności usługi oraz przekazanych zdarzeń;
  • Opcjonalnie dostęp do panelu z wizualizacją działania monitoringu;

Monitoring systemów i usług a wymagania NIS2 i DORA

W jaki sposób wykorzystanie Monitoringu Systemów i Usług od Beyond Solutions wspiera organizacje w spełnieniu wymagań dyrektywy NIS2, rozporządzenia DORA oraz znowelizowanej ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa?

Źródło wymagania:

  • NIS2, rozdział IV, art. 21, par. 2
  • DORA, rozdział II, art. 5, par. 2, 9
  • DORA, rozdział II, art. 8, 9, 10, 15, 16

Kompetencje Beyond Solutions:

Usługa Monitoringu Systemów i Usług pomaga w rejestrowaniu, identyfikacji oraz kwalifikacji incydentów, w tym także tych dotyczących ciągłości działania i bezpieczeństwa biznesu.

Usługa zapewnia stały monitoring środowisk (24/7) oraz natychmiastową i adekwatną reakcję na incydenty.

Źródło wymagania:

  • DORA, rozdział II, art. 7, par. 2

Kompetencje Beyond Solutions:

Usługa Monitoringu Systemów i Usług pomaga w rejestrowaniu, identyfikacji oraz kwalifikacji incydentów, w tym także tych dotyczących ciągłości działania i bezpieczeństwa biznesu.

Usługa zapewnia stały monitoring środowisk (24/7) oraz natychmiastową i adekwatną reakcję na incydenty.

Dlaczego wybrać monitoring w Beyond Solutions?

Profesjonalny zespół specjalistów

Kompetencje zespołów Beyond Solutions świadczących usługi z portfolio Managed Services są potwierdzone licznymi statusami partnerskimi i certyfikatami.

priorytety dla firmy | ikona

Doświadczenie w projektach Managed Services

Mamy bogate doświadczenie w świadczeniu usług zarządzanych (Managed Services) dla wielu branż. Wspieramy firmy w utrzymywaniu złożonych, hybrydowych środowisk IT na wszystkich krytycznych warstwach: sprzętu, wirtualizacji, systemów i sieci.

Dostęp do profesjonalnych usług komplementarnych

W każdym momencie trwania współpracy można zwiększyć zakres usług z obszaru Managed Services, m.in. o backup (w tym BaaS), czy Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Dodatkowo, oferujemy kompleksowe usługi z zakresu utrzymania infrastruktury IT – kolokację w certyfikowanych centrach danych, chmurę (prywatną, publiczną, suwerenną, multi-cloud) oraz usługi hybrydowe łączące wymienione modele.

ograniczenie śladu węglowego

Wspieramy ograniczanie śladu węglowego zasobów IT

Beyond Solutions podejmuje aktywne działania wspierające redukcję emisji CO2 generowanych przez zasoby IT naszych klientów. Korzystamy z usług centrów danych zasilanych w 100% energią ze źródeł odnawialnych i charakteryzujących się wysoką efektywnością energetyczną (PUE 1.2).

Najwyżej jakości technologie i narzędzia

Beyond Solutions współpracuje z branżowymi liderami, takimi jak Intel, HPE, Dell Technologies, Microsoft, VMware by Broadcom, Veeam, Megaport, Cisco, Fortigate, Juniper. Świadczymy usługi wykorzystując rozwiązania sprawdzonych i najlepszych w swojej klasie dostawców.

Polecane usługi

Managed Network

Nowoczesne usługi monitoringu i zarządzania siecią świadczone przez ekspertów Beyond Solutions w trybie 24/7.

Poznaj usługę
Administracja IT

Administracja infrastrukturą IT

Skorzystaj z kompleksowego wsparcia ekspertów Beyond Solutions w zakresie utrzymania środowisk IT.

Poznaj usługę
Disaster recovery center | Beyond.pl

Backup

Kopie bezpieczeństwa stały się jednym ze standardowych narzędzi zabezpieczających przed utratą kluczowych dla biznesu danych.

Poznaj usługę
VMware cloud | Beyond.pl

Chmura dla biznesu

Chmura publiczna, prywatna, suwerenna, multi-cloud i scenariusze hybrydowe. Kompleksowa oferta od jednego partnera.

Poznaj usługę

Skontaktuj się z nami