Monitoring zdarzeń bezpieczeństwa Wykrywanie, raportowanie i blokowanie nieautoryzowanych działań w systemach IT w trybie 24/7. Umów konsultację Czym jest usługa monitoringu zdarzeń bezpieczeństwa? Monitoring Zdarzeń Bezpieczeństwa to usługa całodobowego monitoringu zdarzeń bezpieczeństwa polegająca na automatycznej analizie zdarzeń typu security w czasie rzeczywistym w celu wykrywania, raportowania i blokowania nieautoryzowanych działań w systemach. Jest świadczona przez dedykowany zespół specjalistów Beyond Solutions z wykorzystaniem systemu klasy SIEM/XDR. Monitoringiem może być objęte całe środowisko IT firmy lub jej część. W przypadku odnotowania awarii nasi specjaliści, w zależności od wybranego wariantu usługi, informują o incydencie klienta lub sklasyfikują, zarejestrują i przekażą informację do klienta w ustalonej formie. Usługa monitoringu może być łączona z zaawansowanymi usługami zarządzania (sieci, systemu operacyjnego czy bazy danych), w ramach których zapewniamy diagnozowanie i rozwiązywania incydentów. Monitoring zdarzeń bezpieczeństwa – poznaj korzyści Poprawa bezpieczeństwa i stabilności środowiska IT Bezpieczeństwo biznesu jest podnoszone poprzez automatyczną klasyfikacje zdarzeń lub też, często pozornie niepowiązanym ciągu zdarzeń, w oparciu o zdefiniowane w systemie reguły. Redukcja kosztów Zakup i utrzymanie własnego systemu monitoringu jest kosztowniejsze niż korzystanie z narzędzi udostępnionych jako usługa. Outsourcing procesu monitoringu zdarzeń bezpieczeństwa do Beyond Solutions obniża także koszty związane z nieobecnościami, urlopami, rekrutacją i szkoleniami własnego zespołu. Natychmiastowa i adekwatna reakcja na incydenty bezpieczeństwa W przypadku wystąpienia zdarzeń bezpieczeństwa dedykowany zespół Beyond Solutions identyfikuje i adekwatnie reaguje angażując tylko najpotrzebniejsze zasoby. Skalowalność i przewidywalność kosztowa Cena usługi i jej zakres jest ustalona w kontrakcie, podobnie jak warunki i odpowiedzialność zespołów. To gwarantuje przewidywalność i przejrzystość kosztów w firmowym budżecie IT. Bogaty zakres monitorowanych źródeł Wybór zakresu monitorowanych źródeł należy do klienta – od prostych (Linux/Windows OS), po bardzo zaawansowane (Active Directory, M365, systemy ERP, CRM). Elastyczny model świadczenia usługi Monitoring zdarzeń bezpieczeństwajest realizowany w różnych wariantach: monitoring z przekazywaniem alertów, monitoring z obsługą alertów przez analityków pierwszej linii (L1) oraz monitoring z pełną obsługą alertów (z głębszą analizą w wypadku podejrzanego zachowania) z ustalonym SLA. Zakres monitoringu zdarzeń bezpieczeństwa Całodobowy automatyczny monitoring zdarzeń bezpieczeństwa dla wybranych źródeł infrastruktury klienta; Dedykowany klientowi system SIEM/XDR (Security Information and Event Management and Extended Response) do centralnego zbierania zdarzeń bezpieczeństwa z wytypowanych w usłudze źródeł umiejscowiony w środowisku klienta lub w zewnętrznych lokalizacjach, np. partnerów klienta; Automatyczne wykrywanie i klasyfikacja zdarzeń bezpieczeństwa w oparciu o zdefiniowane reguły korelacyjne; Automatyczna reakcja (powiadomienie, blokowanie itp.) na zdarzenie przez system SIEM/XDR; Reakcja na incydent bezpieczeństwa wg zdefiniowanego planu reakcji; Opcjonalne wsparcie i konsulting realizowany przez zespół ekspertów IT Security Beyond Solutions. Monitoring zdarzeń bezpieczeństwa a wymagania NIS2 i DORA W jaki sposób wykorzystanie usługi Monitoringu Zdarzeń Bezpieczeństwa od Beyond Solutions wspiera organizacje w spełnieniu wymagań dyrektywy NIS2, rozporządzenia DORA oraz znowelizowanej ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa? Zarządzanie incydentami i ciągłością działania Zarządzanie ryzykiem Źródło wymagania: NIS2, rozdział IV, art. 21, par. 2 DORA, rozdział II, art. 5, par. 2, 9 DORA, rozdział II, art. 8, 9, 10, 15, 16 Kompetencje Beyond Solutions: Usługa Monitoringu Zdarzeń Bezpieczeństwa wspiera w procesie rejestrowania, identyfikacji oraz kwalifikacji incydentów dotyczących podejrzanych zdarzeń bezpieczeństwa. Usługa zapewnia stały monitoring podatności w środowisku (24/7) oraz natychmiastową i adekwatną reakcję na incydenty zgodnie z polityką i zasadami ustalonymi z klientem. Źródło wymagania: DORA, rozdział II, art. 7, par. 2 Kompetencje Beyond Solutions: Usługa Monitoringu Zdarzeń Bezpieczeństwa pomaga w rejestrowaniu, identyfikacji oraz kwalifikacji incydentów dotyczących podejrzanych zdarzeń bezpieczeństwa. Usługa zapewnia stały monitoring podatności w środowisku (24/7) oraz natychmiastową i adekwatną reakcję na incydenty zgodnie z polityką i zasadami ustalonymi z klientem. Dlaczego wybrać monitoring zdarzeń bezpieczeństwa w Beyond Solutions? Profesjonalny zespół specjalistów Kompetencje zespołów Beyond Solutions świadczących usługi z portfolio Managed Services są potwierdzone licznymi statusami partnerskimi i certyfikatami. Doświadczenie w projektach Managed Services Mamy bogate doświadczenie w świadczeniu usług zarządzanych (Managed Services) dla wielu branż. Wspieramy firmy w utrzymywaniu złożonych, hybrydowych środowisk IT na wszystkich krytycznych warstwach: sprzętu, wirtualizacji, systemów i sieci. Dostęp do profesjonalnych usług komplementarnych W każdym momencie trwania współpracy można zwiększyć zakres współpracy o usługi z obszaru Managed Services, m.in. o backup (w tym BaaS), czy Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Dodatkowo, oferujemy kompleksowe usługi z zakresu utrzymania infrastruktury IT – kolokację w certyfikowanych centrach danych, chmurę (prywatną, publiczną, suwerenną, multi-cloud) oraz usługi hybrydowe łączące wymienione modele. Wspieramy ograniczanie śladu węglowego zasobów IT Beyond Solutions podejmuje aktywne działania wspierające redukcję emisji CO2 generowanych przez zasoby IT naszych klientów. Korzystamy z usług centrów danych zasilanych w 100% energią ze źródeł odnawialnych i charakteryzujących się wysoką efektywnością energetyczną (PUE 1.2). Najwyżej jakości technologie i narzędzia Beyond Solutions współpracuje z branżowymi liderami, takimi jak Intel, HPE, Dell Technologies, Microsoft, VMware by Broadcom, Veeam, Megaport, Cisco, Fortigate, Juniper. Świadczymy usługi wykorzystując rozwiązania sprawdzonych i najlepszych w swojej klasie dostawców. Usługi, które mogą Cię zainteresować Managed Network Nowoczesne usługi monitoringu i zarządzania siecią świadczone przez ekspertów Beyond Solutions w trybie 24/7. Poznaj usługę Monitoring systemów i usług Pełna kontrola nad firmowym środowiskiem IT, by sprawnie i szybko usuwać awarie. Poznaj usługę Usługi backup Uruchom usługi gwarantujące ciągłość działania organizacji i zabezpieczające przed utratą kluczowych dla biznesu danych. Poznaj usługę Managed OS Popraw jakość i stabilność swoich systemów operacyjnych. Skorzystaj z kompleksowej opieki naszych ekspertów nad systemami Linux i Windows. Poznaj usługę Skontaktuj się z nami